Nikol Leitgeb vstupuje do udržitelného e-shopu Nakup na Dobro

Charitativní produkty, podpora lidí s hendikepem. Společnicí e-shopu s udržitelnými dárky Nakup na Dobro se stala významná osobnost české filantropie – influencerka a zakladatelka nadačního fondu Radovan, Nikol Leitgeb.

Nikol Leitgeb se bude podílet i na vývoji nových produktů s dobročinným přesahem od výrobců se zdravotním a sociálním znevýhodněním. 

Projekt Nakup na Dobro vznikl před třemi lety pod křídly Asociace společenské odpovědnosti – největší iniciativy ESG a udržitelnosti v Česku. Za tu dobu nabídl zákazníkům stovky udržitelných produktů s unikátním designem, které vyrábí lidé s hendikepem v chráněných dílnách nebo sociálních podnicích z celého Česka. Zároveň mění myšlení firem a místo nepotřebných reklamních předmětů a firemních dárků jim nabízí kvalitní udržitelné produkty, které navíc pomáhají.

A tuto myšlenku a rozvoj celého e-shopu podpoří právě Nikol Leitgeb, která se stala jeho společnicí. Přidala se tak k Lucii Mádlové, zakladatelce Asociace společenské odpovědnosti, která za celou myšlenkou e-shopu stojí a nejen za svou průkopnickou činnost v udržitelnosti ji Forbes opakovaně řadí mezi nejvlivnější ženy Česka.

Nikol Leitgeb e-shop objevila společně se svým manželem Petrem náhodou, nadchly ji ale příběhy tvůrců s hendikepem, kterým výroba dárků dává příležitost zapojit se do pracovního trhu. Její nadšení vedlo k tomu, že se v roce 2024 stala společnicí firmy a chystá se spolupracovat na vývoji nových produktů. „Když jsem na Nakup na Dobro loni nakupovala i většinu vánočních dárků, ještě jsem netušila, že mi Lucka Mádlová nabídne stát se součástí projektu, a dokonce, že se to celé krásně propojí s nadačním fondem Radovan. Na tuhle spolupráci se ohromně těším. Podpora lidí s hendikepem je činnost, které se věnuji delší dobu, a práce pro Nakup na Dobro je pro mě další dílek do skládačky věcí, které mi dávají smysl,” vysvětlila Nikol Leitgeb.

„Letos v létě prošel e-shop velkou proměnou. Nabídka se zúžila, většinu produktů pro nás vyrábí lidé s hendikepem, navíc jim dáváme originální design a dobrý skutek navíc,” popsala Lucie Mádlová. Koupí dárků totiž zákazníci přispějí na dobrou věc – nadační fond Radovan, hospic pro psí seniory, domov pro nemocné s roztroušenou sklerózou, asistenčního koně a mnoho dalšího.

Podle Lucie Mádlové se změnil hlavně vzhled e-shopu, stává se kompaktnější a více zaměřený na jednotlivé příběhy produktů. O jeho kompletní rebranding a nový design produktů se postaralo grafické studio MadLove. Poslání – konat co nejvíce dobra – ale zůstává stále stejné. „Jsme moc rádi, že nám pomůže tuhle myšlenku šířit právě Nikol, která dobročinnost v Česku posouvá už pár let na novou úroveň,” dodala. 

.
.
.

Doprava zdarma, sklad v rukou zdravotně znevýhodněných zaměstnanců

Jednou ze zásad Nakup na Dobro zůstává i doprava zdarma na každý nákup, to se daří díky partnerství s udržitelným dopravcem DPD. „Partnerství s Nakup na Dobro si velmi vážíme, od samého začátku sdílíme hodnoty, jako jsou udržitelnost, společenská odpovědnost a využití alternativních způsobů přepravy. V rámci udržitelnosti a DPD dopravy zdarma pak doporučujeme využití více než 5000 boxů a výdejních míst po celém Česku. Šetříme tím společně počty najetých kilometrů našich dodávek,” řekl Miloš Malaník, CEO DPD CZ. Ušetřené náklady na dopravu mohou zákazníci při samotném nákupu věnovat na podporu dobročinných projektů, jako třeba právě nyní ve prospěch nadačního fondu Radovan.

Nákup má smysl nejen pro osoby se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním z chráněných dílen a sociálních podniků, kteří většinu produktů ručně v Česku pro Nakup na Dobro vyrábějí, ale také pro zaměstnance integračního sociálního podniku Emedis. Ten zapojuje do pracovního procesu v podhůří Jestřebích hor primárně osoby se zdravotním postižením a stará se o provoz skladu Nakup na Dobro.


Zdroj: Marketing & Media